Thursday, 26 September 2013

Journey to the Middle of the Night (Final Part)

You may read my previous post through this link :)


      Majlis tamat lebih kurang jam 11 malam. Ada jamuan ringan after tu tapi kitorang tak makan pun sebab terlebih kenyang makan jajan. Padan muka kitorang. Tak pasal-pasal melepas makan nasi Arab Maqluba..sob sob sreeeettt...


Monday, 23 September 2013

Journey to the Middle of the Night (Part III)

You may read my previous post through this link :)


      Sebaik sahaja azan Maghrib dilaungkan, dewan solat dah mula penuh. Penuh sampai payah nak jalan. After selesai solat Maghrib, aku dan Syakirah menyelit-nyelit di celahan jemaah muslimat semata-mata nak cari port yang sesuai untuk kitorang duduk sampai habis majlis.

      Lebih kurang jam 8 malam, majlis ta'lim pun bermula. Started with the words from Habib Syaikh Yahya Rhodus from United States of America until the speech from a highly honorable teacher, Al-Allamah Al-Habib Zain bin Ibrahim bin Semait from Madinah Al-Munawwarah.

Sunday, 22 September 2013

Journey to the Middle of the Night (Part II)

You can read my previous post through this link :)


"Berapa ringgit pak cik?"

"Tiga ringgit setengah je."

"Okay, ni dia. Terima kasih ye pak cik. Jumpa lagi."


Bila aku turun je teksi, takde apa yang aku nak pandang selain keindahan seni bina masjid yang tersergam indah di depan mataku sekarang. Subhanallah.. Subhanallah.. Subhanallah..



Saturday, 21 September 2013

Journey to the Middle of the Night (Part I)

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Masuk hari ni, dah genap seminggu program di Masjid Negeri, Shah Alam berlalu namun kenangan pada malam itu masih lagi segar dalam ingatan ini. Actually, this was a program organised by www.alhawi.net and I read the advertisement on Pondok Habib website. Alhamdulillah, Allah izinkan aku pergi bersama-sama dengan seorang lagi sahabat.

Tuesday, 17 September 2013

Kuliah Subuh Di Masjid Negeri Shah Alam (15/9/2013)

Bismillahirrahmanirrahim...


Astaghfirullah.. Astaghfirullah.. Astaghfirullah..


Maaf andai ilmu yang telah disampaikan dua hari yang lepas hanya dapat aku kongsikan sekarang. Dalam status fb aku baru-baru ini, aku ada cakap nak share isi kandungan ceramah kuliah Subuh yang telah disampaikan oleh seorang ustaz di Masjid Negeri, Shah Alam.